Ceas de buzunar cronograf, TAVANNES

 

Cca. 1900
Muzeul Aviației
Categorie:

Descriere

A aparţinut inginerului Aurel Vlaicu.

Carcasă cu două capace din argint, capacul din spate gravat cu motive vegetale, având central un locaş pentru blazon, înconjurat de motive vegetale, unde se află gravate literele A şi V suprapuse; cadran emailat, cifre romane pentru ore, inscripţionat Tavannes Watch Co., secundar excentric; mecanism cu armare manuală, eşapament cu ancoră, 15 rubine, balansier bimetalic şi microregulator pentru o ajustare de fineţe. Mecanismul numerotat 575344 şi inscripţionat TAVANNES WATCH Co/ Brevet 12018. În partea de jos scrijelit 1907 V.A. Capacul mecanismului inscripţionat: „ANCRE LIGNE DROITE/ LEVÉES VISIBLE/ DOUBLE PLATEAU/ 15 RUBIS/ TAVANNES WATCH Co”. Serie capace 275301.

D: 50 mm

Nr. inv.: 2427

Aurel Vlaicu s-a născut pe 19 noiembrie 1882 în satul Binţinţi, unde urmează şi primele clase primare. Continuă studiile la Colegiul reformat al liceului din Orăştie, apoi la Sibiu unde îl cunoaşte pe Octavian Goga de care îl leagă o strânsă prietenie. De la Sibiu pleacă la Budapesta la facultatea de mecanică unde a stat un an, termină facultatea la München în Germania şi se angajează la fabrica de maşini Opel, unde intenţionează să-şi construiască avionul. Nu se înţelege cu patronul fabricii şi se întoarce în ţară.

În anul 1909 construieşte primul avion fără motor, un planor. Dar dorinţa sa era să construiască un avion cu motor, ceea ce reuşeşte la Bucureşti la Arsenalul armatei.

La 17 iunie 1910 pe câmpul de la Cotroceni, Aurel Vlaicu realizează primul zbor pe teritoriul României cu un aparat de concepţie şi construcţie românească – „Vlaicu nr.1”.

La sfârşitul anului 1910 Vlaicu începe să lucreze la avionul „Vlaicu II”, pe care îl termină în anul următor şi cu care participă la mitinguri aeriene în toată ţara. Dar ceea ce l-a consacrat a fost concursul internaţional de aviaţie de la Aspern – lângă Viena – din anul 1912, unde a câştigat 5 premii, în confruntarea cu celebrii Roland Garos şi Michael Mola. În urma acestui concurs, lui Aurel Vlaicu i s-a acordat brevetul de pilot. Tot în anul 1912 începe construcţia aparatului „Vlaicu III”.

Dar visul lui Vlaicu era să traverseze în zbor Carpaţii. Se hotărăşte să şi-l împlinească la 13 septembrie 1913, pentru a participa la serbările Astrei, la Orăştie din 14 septembrie. Acest vis nu s-a realizat, avionul său prăbuşindu-se la Băneşti, în apropiere de Câmpina.

Contact

DESPRE ACEST PROIECT

Muzeul Virtual este un proiect al Muzeului Național de Istorie a României ce prezintă în manieră virtuală principalele expoziții ale MNIR.

MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A ROMANIEI

Calea Victoriei 12 Sector 3, 030026 București, România.
Tel: +40 21 315 82 07
relatiipublice@mnir.ro

CALL: 021 315 8207

Toate drepturile rezervate de catre Muzeul Virtual 2020.

Contact
Verified by ExactMetrics